Nova tehnološka rješenja stavljaju veliki izazov na obrazovanje i osposobljavanje pojedinaca za tržište rada budućnosti. Ono što se generacijama učilo u klupama, ustaljenim kurikulumima više ne pokazuje istu učinkovitost, dok su se neki školski predmeti pokazali zastarjeli i posve beskorisni u svakodnevnom životu.
Da bi osposobila buduće generacije i dala im vještine za 21. stoljeće Finska je najavila revoluciju u školstvu do 2020. zamjenjujući tradicionalne školske predmete s interdisciplinarnim, tematskim jedinicama koje će učenici slušati u grupama tijekom nekoliko tjedana.
Novi pristup, za koji je već osposobljeno 70% nastavnika, potiče različite načine učenje, razvijajući pri tome komunikaciju, kreativnost, kritičko mišljenje te suradnju među pojedincima – vještine koje su ocijenjene visoko na tržištu rada sad, ali i za puno godina.
Naime, sagledavajući finsku reformu kroz dugoročniju prizmu potrebno je osigurati posao za nadolazeće generacije koje u rapidnom svijetu automatizacije i razvoja umjetne inteligencije postaju viškom. A vještine koje će najduže odolijevati zamjeni tehnologijom su upravo navedene četiri.
Nimalo slučajno, iste vještine prepoznate su i kao temelj za uspješne poduzetničke aktivnosti, čime se može zaključiti da, osim što se priprema za digitalnu transformaciju, Finska nastoji pripremiti buduće generacije poduzetnika koji će znati nove tehnologije okrenuti u svoju korist.
Inače, Finska među europskim zemljama prednjači na ljestvici međunarodne procjene znanja i vještina PISA istraživanja provedenog iz 2012. godine. Rezultati narednog istraživanja očekuju se u prosincu ove, 2016. godine, koji se u svjetlu opisanih reformi mogu očekivati s nestrpljenjem hoće li Finska zadržati prvenstvo u europskom obrazovanju?
Originalni članak zanimljivosti možete pronaći na: http://singularityhub.com/2015/04/04/finlands-latest-educational-move-will-produce-a-generation-of-entrepreneurs/