─îesta pitanja i odgovori: ─îesto postavljana pitanja
Va┼ía lokacija: Po─Źetna \ Kontakt \ ─îesta pitanja i odgovori

Danas se na Tehni─Źkom veleu─Źili┼ítu u Zagrebu obrazuju studenti na sedam dodiplomskih stru─Źnih studija ÔÇô ra─Źunarstva, informatike, elektrotehnike, mehatronike , strojarstva, protetike i ortotike, te graditeljstva, uz tri specijalisti─Źka, diplomska studija – informatike, elektrotehnike i graditeljstva.

Rezultati projekta pomo─çi ─çe nam sagledati potrebe i projekcije Hrvatskog i Europskog tr┼żi┼íta rada, te razvoj i primjenu novih tehnologija u podru─Źju na┼íeg djelovanja i tada ─çemo mo─çi s ve─çom vjerojatno┼í─çu, bazirani na dostupnim podacima i projekcijama sagledavati budu─çnost. Polazne smjernice projekta govore o dosada┼ínjem ostvarenju visokog stupnja zaposlenosti, prema strukturi kvalifikacija i zadovoljstvu poslodavaca u sektorima Elektrotehnike i ra─Źunarstva, Informacija i komunikacija, Grafi─Źkih tehnologija, Strojarstva, brodogradnje i metalurgije, Informacijske sigurnosti, Graditeljstva i geodezije te e-Zdravstva. U prognosti─Źkom se razdoblju o─Źekuje promjena strukture kompetencija novim potrebnim kvalifikacijama i zanimanjima, koje postoje─çi programi studija ne pru┼żaju.

Projekt ima zada─çu razvitka visokoobrazovnih standarda zanimanja, standarda kvalifikacije i studijskih programa podru─Źju specijalisti─Źkih studija politehnike uva┼żavaju─çi sve preporuke HKO-a (naziv projekta), ┼íto pojednostavljeno zna─Źi da se u izradi obrazovnih programa polazi od potreba tr┼żi┼íta rada, prate analize dru┼ítvenog razvoja i tehnolo┼íkih trendova i u suradnji s partnerima iz gospodarstva predla┼żu standardi kvalifikacija i standardi zanimanja u podru─Źju politehnike. Hrvatski kvalifikacijski okvir temeljni je instrument je ure─Ĺenja sustava kvalifikacija u Republici Hrvatskoj koji osigurava jasno─çu, pristupanje stjecanju, utemeljeno stjecanje, prohodnost i kvalitetu kvalifikacija, kao i povezivanje razina kvalifikacija s razinama kvalifikacija Europskog kvalifikacijskog okvira, te posredno s razinama kvalifikacija kvalifikacijskih okvira u drugim zemljama.

Tijekom trajanja projekta, u svim njegovim fazama, organizirat ─çe okrugli stolovi s relevantnim predstavnicima poslodavaca, izraditi ankete analize potreba i procjena trendova zapo┼íljavanja, te odgovaraju─çe studije. Prijedlog standarda zanimanja, standardi kvalifikacija, i unapre─Ĺeni i novi studijski programi kao i zavr┼íni dokumenti raspraviti u svim fazama izrade s zainteresiranom stru─Źnom javno┼í─çu na okruglim stolovima i stru─Źnim konferencijama.

Osnovni cilj, unaprje─Ĺenje postoje─çih i razvoj novih specijalisti─Źkih stru─Źnih studija i studijskih programa politehnike, izradom standarda kvalifikacija specijalista politehnike i standarda zanimanja stru─Źni specijalist in┼żenjer u podru─Źju politehnike, planira se dose─çi do termina zavr┼íetka projekta, rujna 2016. godine.

Uz to ─çe se izvesti i prilagodba studijskih programa za studente kojima posao onemogu─çava poha─Ĺanje studija u punom optere─çenju, razvoj sustava studentske prakse pro┼íirenjem suradnje sa zainteresiranim dionicima kao i uspostavom sustava vrednovanja ishoda u─Źenja ste─Źenih studentskom praksom, te unaprje─Ĺenje nastavni─Źkih kompetencija razvojem inovativnih metoda pou─Źavanja koje ─çe studente staviti u centar pou─Źavanja.

Prva faza, s planiranim zavr┼íetkom u prosincu 2015. bit ─çe analiza i projekcija potreba realnog i javnog sektora. Ona ─çe rezultirati izradom i elaboriranjem studije potra┼żnje za kompetencijama, kvalifikacijama i zanimanjima u politehnici u horizontima 2020. i 2025. godine.

Duga faza prijedloga standarda kvalifikacija u podru─Źjima specijalisti─Źkih studija politehnike: ra─Źunarstva, informacijskih sustava, energetike i elektronike, mehatronike, ortotike i protetike, grafi─Źkog dizajna i tehnologija u tiskarstvu, te graditeljstva, o─Źekuje se da ─çe biti gotova u svibnju 2016., faza razvoja i unapre─Ĺenja studijskih programa zavr┼íetkom projekta.

Tijekom cijelog projekta odvijat ─çe se bitna faza unaprje─Ĺenja kompetencija dionika projekta ÔÇô nastavnika i asistenata, kako bi mogli ┼íto kvalitetnije osmisliti ali kasnije i provoditi rezultate projekta.